-TEAMBUILDING/TRAINING-
Guerrilla Marketing
In deze training leer je hoe je vanuit je (merk)identiteit, positionering en visie opvallende, out of the box marketing ideeën bedenkt die jouw doelgroep écht raken. We bekijken inspirerende voorbeelden en de theorie hier achter. Vervolgens gaan we zelf in groepjes aan de slag met het bedenken van ideeën voor jouw onderneming. Verleid je doelgroep met humor en beleving en zet ze aan tot actie!
Wat is Guerrilla Marketing?
Bij Guerrilla Marketing zoek je naar opvallende manieren om je publiek te bereiken. Niet door te vertellen hoe goed je bent, maar door mensen iets te geven: humor, entertainment, een interactieve beleving die ze kunnen delen. Meestal zijn het ludieke acties, die voelen als een stunt. Zo kun je met beperkte middelen (en een goed idee) gratis media aandacht krijgen.
Het programma
Check in:
Wat is een campagneconcept?
Hoe goed ken je je eigen identiteit en doelgroep eigenlijk?
Wat wil je precies bereiken?
Hoe formuleer je een inspirerende kernboodschap?
CreatieFit worden!
Inspirerende voorbeelden en strategieën uit Guerrilla Marketing
Iedereen is creatief. Welke technieken kun je daarvoor inzetten?
Brainstorm:
Designvraag: We maken onze marketing uitdaging super scherp.
We bedenken in kleine groepjes zo veel mogelijk ideeën
We analyseren en kiezen de beste concepten
We maken de gekozen ideeën zo concreet mogelijk (hoe werkt het precies?)
We spreken af hoe nu verder na de brainstorm
Wow! Een muur vol ideeën om uit te kiezen!
Dit levert De training Guerrilla Marketing op voor je team:
– veel plezier en verbinding
– inzicht in je doelgroep en wat hen beweegt
– kennis en inspiratie op het gebied van ludieke marketing concepten
– een eigen Guerrilla Marketing idee
– een absolute boost voor het team.
Wat zeiden deelnemers over deze training?
‘Ik kwam buiten m’n eigen bubble qua ideeën’
‘Het hielp me te stoppen met denken in belemmeringen.’
‘Het gaf me structuur om leuke dingen te bedenken.’`
‘Goed om eens te kijken naar waar wij als bedrijf staan.’
‘Het is ook een fantastische teambuilding!’
‘Ik ontdekte nieuwe manieren om de doelgroep te benaderen.’
‘Meer inzicht in het mentale proces van je doelgroep.’
‘Slimme manier om met klein budget toch mensen te bereiken.’
‘Ik krijg echt weer zin om mezelf wat creatiever te gaan promoten.’
Dit doosje Inspirine als uitnodiging bracht 3x zo veel bezoekers op de been.
Practische info
Duur van de training
Dat kan variëren van 1 uur (dan is het meer een inspiratiesessie) tot een hele dag.
Aantal deelnemers:
Dat kan variëren van 3 tot 30.
Locatie:
We komen naar een door jullie gekozen locatie, waar dan ook in Nederland.
Veel gestelde vragen:
Wanneer is deze training relevant voor je team of onderneming?
– als je team wat ‘vrijer & creatiever denken’ kan gebruiken.
– als er een ludieke marketing-uitdaging ligt voor een klant of voor jezelf.
Is er veel voorkennis nodig?
Nee hoor. De training is voor zowel door de wol geverfde professionals als voor beginnende marcom medewerkers geschikt. Het is altijd maatwerk zodat de inhoud goed aansluit op de vraag en het doel van training.
DIT BIEDEN DE ONTSAAIERS:
Kan jouw team wel wat meer flexibiliteit gebruiken? Team-improvisatie is een dynamische, humorvolle teambuilding waarbij je door middel van eenvoudige oefeningen leert om open te staan voor je eigen ideeën en die van anderen. Je ervaart hoe het is om ‘samen het verhaal te maken’ en leert je collega’s op een totaal andere manier kennen. En wat blijkt? Er zijn veel parallellen tussen improvisatie en de werkvloer.
Meer weten? Even doorklikken 🙂 .
De Verbindingsshow is een wervelende, interactieve show vol humor, entertainment en waardevolle inzichten. Twee acteurs en een muzikant spelen geïmproviseerde scènes en liedjes op basis van de verhalen uit de zaal en de thema’s die spelen. Maar… de deelnemers gaan zelf ook aan de slag. Met laagdrempelige oefeningen maken de mensen telkens in een andere vorm verbinding met elkaar. Gegarandeerd lachen, losgaan en leren!
Meer weten? Even doorklikken 🙂 .
In deze training leer je hoe je vanuit je (merk)identiteit, positionering en visie opvallende, out of the box marketing ideeën bedenkt die jouw doelgroep écht raken. We bekijken inspirerende voorbeelden en de theorie hier achter. Vervolgens gaan we zelf in groepjes aan de slag met het bedenken van ideeën voor jouw onderneming. Verleid je doelgroep met humor en beleving en zet mensen aan tot actie!
Meer weten? Even doorklikken 🙂 .
Feedback geven aan je collega’s is niet altijd even makkelijk. Vaak zijn we te aardig voor elkaar waardoor belangrijke issues onbesproken blijven. In deze teambuilding leer je wat er bij komt kijken om vanuit vertrouwen en respect te zeggen waar het op staat zonder dat je denkt: “Ooow, als dat maar goed aankomt…” Het onderwerp wordt op een luchtige manier behandeld. Vol humor, actie en verbinding. Hey, wat top dat je doorklikt ! 🙂 .
De Kernwaardenshow
Heb je als onderneming je kernwaarden al goed in kaart gebracht maar wil het nog niet echt tot leven komen bij je werknemers? De Ontsaaiers nemen je mee in een theatrale vertaling ervan en leggen direct de link naar de werkvloer. Wat betekenen de kernwaarden en welk gedrag past daar bij? Met laagdrempelige oefeningen leren de mensen telkens in een andere vorm hoe ze hierin zelf de regie kunnen nemen. Meer weten? Doorklikken maarr 🙂 .
Bedrijfslied op maat
Hoe leuk zou het zijn als ter afsluiting van een teamdag een lied wordt gezongen waarin alle hoogtepunten en anekdotes van de dag verwerkt zijn? De Ontsaaiers kunnen dit! Maar nu komt het: de deelnemers kunnen ook zèlf zo’n lied schrijven! Per (sub)team ga je aan de slag met een couplet dat later ook daadwerkelijk wordt gezongen voor de groep. Je zult verstelt staan waartoe een team in staat is! Meer weten? Even doorklikken 🙂 .
Veranderfitness
Veranderingen in je werk zijn niet altijd makkelijk. Maar het goede nieuws is: jij bepaalt zelf hoe je er mee om gaat. In de teambuilding Veranderfitness leer je hoe je flexibel kunt zijn en zelf de regie neemt over jouw aandeel in het veranderproces. We maken het niet zwaar, maar gebruiken juist veel humor, beleving en verbindende oefeningen om tot inzichten te komen.
Meer weten? Even doorklikken 🙂 .
Theatraal Dagvoorzitterschap
Een dagvoorzitter leidt een evenement of bedrijfsdag in goede banen, inspireert en activeert de deelnemers. Maar wat nou als de dagvoorzitter de zaal verrast en betrekt met verbindende oefeningen en theatrale onderdelen. Als, na een interview met een gast, ter plekke een lied wordt geïmproviseerd? Ook dagvoorzitterschap kan out of the box. Met improvisatie, humor en verbindende vormen.
Meer weten? Even doorklikken 🙂 .
Smartlappenworkshop
Teamwork heeft soms wel iets weg van een smartlap. Toch? Een lach, een traan, emoties…
Maar stel dat we dat juist omarmen en er een levenslied van maken? Met een vette knipoog naar alle successen en frustraties. In de Smartlappenworkshop leer je over de opbouw en de tekstbeleving van een lied. We schrijven het lied in groepjes en aan het einde van de sessie zingen we onze eigen smartlap!
Meer weten? Even doorklikken 🙂 .